Golden Palace kiest na hun voorstelling ‘Balieleed’ opnieuw een onderwerp dat vráágt om moeilijkheden: het aangeboren verschil tussen man en vrouw.
Wederom legt het gezelschap met een minimum aan tekst en een maximum aan fysieke actie glimlachend de vinger op de zwakke plekken van de menselijke soort.
In een ruimte naast een feestzaal waaruit schlagerhits tot disconummers doordreunen, leven vier mannen en vier vrouwen hun hilarische, absurde fantasieën volledig uit: de mannen buiten de situatie uit met totale dronkenschap, schofterig en primitief gedrag, maar ook laten ze zich door de vrouwen temmen en uitdagen tot een muzikale competitie, sociaal wenselijk gedrag en tot slot, een liefelijk liedje, waarmee de groep hun uitstekende zangkwaliteiten toont. De vrouwen gedragen zich flirterig, hysterisch, liefelijk: ze gaan overal in mee, maar als het te gek wordt, proberen ze de boel kostte wat het kost te redden.
De stemming slaat geregeld volledig om: waar eerst nog gezellig samen gedanst, gedold en verkleed rondgerend wordt, ontstaat een grimmige sfeer als de mannen zich als primitieve holbewoners gaan gedragen en de vrouwen de uit de hand gelopen situatie weer in goede banen proberen te leiden, op hun typische vrouwelijke, zorgzame manier. Op deze manier leggen beiden seksen genadeloos hun eigen zwakheden bloot. Vooral het rollenspel tussen man en vrouw, waarin alle spelers om de beurt aan bod komen, de mannen als ongevoelige, grommende kerel en de vrouwen als emotioneel gefrustreerde hysterica, getuigt op erg vermakelijke wijze van het totale onbegrip voor elkaars situatie en zwakheden.